Клуб УПЛ запропонував купити автобус VAR. Інсайд Ігоря Циганика
Журналіст Ігор Циганик в ефірі #ЦиганикLive розповів про деталі використання VAR в Україні. За словами ведучого, система хоч і дорога, але без неї не буде розвитку.
VAR потрібен українському футболу?
VAR – це система, яка має залишитися в українському футболі, якщо ми хочемо його розвивати. Не може так бути, що українці грають за одними правилами футболу, а десь за кордоном — за іншими. Так, відеосистема дуже дорога. Один автобус з VARом коштує 300 тисяч євро. Він обслуговує два матчі у турі. Є своїх складнощі та обов’язкова прив’язка до стадіону та телеканалу.
Є дуже багато плюсів від системи відеоасистента рефері. VAR змушує грати у футбол, а не створювати бійки на полі. Виривати з м’ясом м’яч ніхто не буде. УЄФА та ФІФА працюють для того, щоб захищати футболістів, які креативно грають. Костоломів та агресорів має ставати менше. Гравці можуть отримати жахливі травми та зіпсувати свою кар’єру. В Європі так вже давно судять, захищаючи красивий футбол.
Чи можна зробити для всіх однакові умови?
У нас не можуть бути однакові умови для всіх клубів, стадіонів, газонів. У нас навіть різними м’ячами грають. Умови у футбольних матчах зробити для всіх однаковими неможливо. Вони такими мають бути лише для двох команд, що виходять на одне поле. Однак, просити клуби повністю забезпечити системою VAR усі матчі – дуже складно. Є і позитивні зрушення. Один із клубів Української Прем’єр-Ліги, і він навіть не гранд, вніс свою пропозицію щодо закупівлі одного автобусу для ліги. Клуби зараз більше зацікавлені, щоб VAR використовували на всіх поєдинках. Можливо, почнеться ланцюгова реакція. Від того, як виступатимуть футбольні команди, як їх судитимуть, залежить доля клубів і їхніх рішень на закупівлю обладнання для VAR.
Чому на деяких поєдинках повторюються арбітри?
Четверо українських арбітрів: Бойко,Рановський Балакін, Романов навчалися працювати з системою VAR упродовж шести місяців. Монзуль готувалися до VAR на жіночому Чемпіонаті Світу. Зараз немає більше арбітрів. Є й різна сертифікація. Одні можуть працювати на полі з системою, а є ті, що сидять в автобусі. До кінця чемпіонату все так і залишиться.
Щоб збільшити їхню кількість, треба оплатити дороге навчання. Не кожен готовий викладати такі гроші. А почати навчання без нових автобусів з відеосистемою неможливо. Якщо техніку закупити, потрібно одразу її використовувати на матчах, а не вчитися.
Читайте також: Зінченко радіє? Реал втратив третину основи перед Ман Сіті