Вийшли на рівень Барселони, Ювентуса та ПСЖ. Динамо вражає прогресивністю
Кияни випускають власні токени та започатковують свою цифрову економіку.
Динамо у партнерстві з американською компанією Moonwalk запускає максимальний процес цифровізації у футбольній Україні. Спершу продаж токенів нагадуватиме програму лояльності, але коли в Україні приймуть закон про віртуальні активи, що вже пройшов перше читання, програма запрацює на повну. Прогнози – пів року. Поява токенів – це трансформація і осучаснення клубу, який за трендами вривається у ТОПи.
Що таке токен у світі спорту: сувенірна фішка чи акція клубу?
Токени – цифрові ключі – створюють зв’язок між клубом і фанатами. Володіння фанатськими токенами дасть уболівальникам можливість брати участь у внутрішньому житті клубу. Наприклад, фани Ювентуса обрали пісню, що грає після кожного забитого м’яча у ворота суперників, уболівальники Атлетико обирають гравця, що вестиме прямий ефір в Instagram, а прихильники ПСЖ – напис на капітанській пов’язці. З часом у володарів фанатських токенів з’явиться більше можливостей впливати на рішення клубу.
Барселона запустила у продаж свій токен у другому кварталі 2020 року і він має назву Barca Fan Token (BAR). Він працює на блокчейні Chiliz. Основна фішка blockchain (ланцюжок транзакцій) — можливість створювати на його базі не лише щось, пов’язане із криптовалютами, а будь-який сервіс, ця технологія лежить в його основі. Всього буде випущено 40 млн монет, придбати їх може будь-який фанат Барси у світі, а вартість одного токена коливається у межах двох євро.
Динамо назву свого токена ще не затвердило. Що ж дадуть токени вболівальнику конкретно Динамо? Усі фішки зараз у клубі розкривати не готові, але думки про певні тренди, які використають кияни, вже є. Придбання токенів – це не кінцева мета, а лише початок історії, глибоке залучення вболівальника в життя клубу. Отже, власник токена київського Динамо:
Керуючий партнер компанії Juscutum, радник прем’єр-міністра України з питань діджиталізації Артем Афян:
- Матиме можливість впливати на окремі рішення, які прийматимуться в клубі, голосуванням;
- Отримає доступ до ексклюзивного мерчу;
- Матиме змогу легше придбати квитки на матчі клубу або ж отримає преференції проходження на стадіон на великі поєдинки;
- Тобто, токен – це фактично паспорт шанувальника
“Динамо у смартфоні”: що спільного між футболом і технологією блокчейн?
У Динамо створили новий департамент – з питань інновацій. Очолив його відомий українсько-американський бізнесмен, ідеолог технології блокчейн та штучного інтелекту, президент Федерації робототехніки України Марк Гінзбург. За його словами, для Динамо важливо, щоб фанати мали емоційний зв’язок з клубом. Щоправда, це лише зародок процесу. Конкретні дати запровадження технології в Динамо поки що не відомі.
Віцепрезидент з питань інновацій ФК Динамо Київ Марк Гінзбург:
3,5 млрд вболівальників у футболі – блокчейн мав прийти у футбол і він прийшов. Процес неминучий. Питання тільки, коли ми підключимося до нього. Динамо стане 138 чи 49 клубом, чи увійде в першу 10 клубів у світі, хто використовує цифровізацію? Ми намагаємося стати лідерами. Ми станемо перші не тільки в Україні, а й на усьому пост-радянському просторі.Токен дозволить купувати атрибутику зі знижкою, атрибутику limited edition, використовувати їх у fantasy-sport, передавати емоції гравця фанату за допомогою цифрових технологій. Крім того, токен дасть шанс потрапити на тренування, зустрітися з зіркою тет-а-тет і багато-багато іншого інтерактиву
З допомогою токенів Динамо прагне збільшити фанатську базу, залучивши молоду аудиторію, максимально ввести її в команду за допомогою інтерактиву. Комерціалізація – одна, але далеко не основна мета проєкту. Це – розвиток брендового та соціального напрямків діяльності клубу у першу чергу.