Для чого Динамо запросило Марадону?
- 13:19, 28 травня 2018
Автор: Ірина Козюпа
Білоруський журналіст Семен Вовков розповів FootballHub, як Дієго Марадона опинився у Динамо Брест.
Ексцентричний Дієго Марадона став головою правління футбольного клубу Динамо-Брест. По суті, президентом, але в Білорусі законодавчо заборонено мати посаду президента, за одним винятком. Ви вже могли чути про цю команду. Там грає Артем Милевский (Ну, хто в Україні не знає Мілевського? – прим.ред.)
Два роки назад у білоруському футболі з’явилися таємні та нікому не відомі інвестори, які вирішили вкласти кошти у Динамо, яке переживало важкі часи. Клуб був настільки бідним, що кидав у мережу оголошення з проханням взяти напрокат 3G-модем для проведення трансляції. І це зовсім не дурний жарт. За півроку борги були виплачені, а клуб провів ребрендинг і почав активно наступати на білоруський футбол. У підсумку за 2 роки: два кубки, суперкубок і відвідуваність в 5,5 тис. глядачів. Це найкращий показник в країні. Минулого місяця брестське Динамо публічно пообіцяло позбавити БАТЕ чемпіонського статусу, але після 8 турів займає 8 місце і відстає від Борисова на 14 очок.
Хто є власником цього клубу?
Дуже довго громадськості розповідали, що Динамо володіють загадкові шейхи з Об’єднаних Арабських Еміратів. ЗМІ розізнали, що в реальності командою керує Олександр Зайцев, чия компанія торгує сільськогосподарською і не тільки технікою в ОАЕ. Шейхом він, звичайно, не є.
А як в Динамо опинився Марадона?
Попереднє місце роботи Марадони було як раз в ОАЕ. Дієго тренував футбольний клуб Аль-Фуджайра, який не зміг вивести в елітний дивізіон. Команду він залишив при дивних обставинах. Дієго погодився продовжити контракт, а через 4 години його агент повідомив, що угоди не буде. А пізніше заявив, що продовження можливе тільки при 4-разовому збільшенні заробітної плати. Тоді клуб відмовився від Марадони.
І тут зіграли свою роль зв’язки Зайцева в ОАЕ. В Білорусі говорять, що на Марадону його вивели спільні з агентом знайомі. Аргентинські ЗМІ запевняють, що Марадона заробить 20 мільйонів доларів за 3 роки роботи, але ці ж видання пишуть про морози в Бресті до -40 градусів.
Для чого він Бресту?
Динамо зовсім недавно звільнило головного тренера і знаходиться у пошуках нового. При підписанні контракту Марадона заявив, що він не тренуватиме Динамо, але пізніше прес-служба спростувала це. Легендарний аргентинець займе посаду голови клубу, а не тренера.
Реальна мета криється, напевно, в іншому. Брестське Динамо з усіх сил намагається позиціонувати себе європейським клубом, цікавим за кордоном. Півтора року назад клуб змінив логотип на новий з англійським написом, який схожий на Хіберніанс. В соціальних мережах та на YouTube огляди матчів перетворилися на highlights, прес-конференції – у press conference, а головний тренер став coach. Однак Динамо не було цікаве зарубіжним ЗМІ, які хотіли писати про єврокубковий БАТЕ або маленькі, але горді Крумкачі.
Змусити писати про себе через призму результату Динамо не може. Команда не бере участі у Лізі чемпіонів, а в Лізі Європи вилетіла вже у другому кваліфікаційному раунді. Тому Динамо, яке не страждає відсутністю ресурсів, намагається заявити про себе інакше.
До цього клуб вже намагався хайпанути на зарубіжних зірках. Одразу після появи інвесторів у Бресті знімали ролик, в якому вся команда закликала Кантона тренувати брестське Динамо. Ерік не відреагував, а європейські ЗМІ проігнорували відео.
Потім була історія з Кевіном Кураньї, який у лютому 2017 року провів кілька тренувань з Динамо на зборах в Туреччині. Кевін підтримав форму перед Кубком Легенд, але у клубі загадково натякали на придбання зіркового німця. Як тільки слухи просочилися в німецькі ЗМІ, Кураньї на власній сторінці в Фейсбук все спростував, а прес-атташе Динамо почав звинувачувати журналістів, які не перевіряють інформацію. Хоча на переході натякав сам клуб.
І ось – Марадона. Навряд від нього вимагатимуть створення стратегії клубу, як про це заявили на прес-конференції. Якщо подивитися в Фейсбук або Твіттер Динамо, то можна побачити безліч коментарів іспанською мовою. Аргентинці атакують соцмережі брестчан, а про чергову причуду Марадони написали провідні ЗМІ всієї планети. Запити «Dynamo Brest» у гуглі виросли у кілька разів.
Саме цього Динамо і хотіло досягти.